Konijnensafari, yallahyala - 14.08

19 augustus 2017 - Kirinda, Sri Lanka

Om 4:45 ging de wekker voor de safari in het Yala National Park. Bij het NP aangekomen ontving ik met veel enthiousiasme een piepschuim doosje met ontbijt daarin. Dit enthiousiasme verloor ik al snel na de eerste hap van een sandwich, gattttts wat smerig! Tot op heden heb ik nog geen idee wat ik gegeten heb, er zat iets in van een knapperige substantie en smaakte naar iets wat niet meer goed was. Gelukkig zat er een lekker zoet babybanaantje waarmee ik de vieze smaak kon wegsmikkelen en at ik als toetje een klein cakeje. Hoewel ik niet ben van eten weggooien heb ik ook de worst en het gekookte eitje links laten liggen.

Voor we naar binnen reden in onze jeep hoopte ik vurig op het zien van beren, krokodillen en de luipaard. Toen we plotseling stopten achter een jeep met enthiousiaste chinezen, maakte mijn hart ak een sprongetje en was ik nieuwsgierig naar wat daar te zien was. Na een paar minuten reden de chinezen verden en schoven we een paar meter naar voren met de jeep om vervolgens een paar minuten stil te staan bij een.... KONIJN. HAHAHAHAHSHSH WHAT?!! Ja, hoogtepuntje hoor dit. Ik had had het niet meer en kreeg al een voorgevoel dat dit het niveau van dierenspotten zou worden deze safari. Ik kreeg gelijk, op een paar krokodillen na, verstopt in het water, bleef het bij pauwen, vogels, zwijnen, bambi's en buffels. Zelfs geen olifanten tegengekomen, terwijl we deze wel bijna aanreden op de weg laatst. Gelukkig maar dat we gister zo dichtbij die olifanten reden, want dit bleek achteraf het hoogtepunt van dierenspotten te zijn geweest deze weken.

Ik hoop dat ik niemand beledig met mijn uitspraak over chinezen, maar wat zijn deze mensen (lees: toeristchinezen) verpestend. Zwaaiend met in de ene hand een ipad en in de andere een selfiestick zie je ze paraderend voor elk ook maar enigzins uitzicht dat de moeite waard is. Deze mensen moeten een vakantiealbum/film hebben wat voor 90 procent bestaat uit hun eigen hoofd... inclusief masker wat hen half-alien maakt, te gek. Ik kan er niets aan doen, maar ik irriteer mij echt aan dit soort toeristen. Het zijn er ook altijd minstens 10 tegelijk, wat het nog opvallender en irritant maakt.

's Middags na een powernappie lekker gegeten en gezwommen in onze infinitypool, soort van. Het zwembad lag op een derde (? geloof ik) verdieping op het dak en ik keek uit over de zee, heel vet. 's Avonds hadden wij een soorr van laatste avondje die wij vierden met een bbq, wajoooow wat was het vlees mals hè?! Echt mals, mokermals. We gaven de shirtjes cadeau en sloten de avond af bij een kampvuurtje, ezelden wat onder het genot van een lionbiertje en zeegeluiden.

Er was nog een "waariswouter"-moment, waarbij ik al voor me zag dat hij ergens op de grond zat omringd door boze olifanten. Uiteraard bleek dit niet het geval en stond hij met zijn camera op een dak kiekjes te schieten. Nothing on die hend dus. Trusten!

1. Matthijs Tijl:
    21 augustus 2017
    Er komt vast nog wel een keer een gave safari te ???
  2. Marit:
    28 augustus 2017
    Hahaha weer een waariswouter momentje... Mis die momenten:(